x 
Handlekurv - kr 0,00

  • Handlekurv er tom
  • Bilde ikke angitt
  • Bilde ikke angitt
  • Bilde ikke angitt
  • Bilde ikke angitt
  • Bilde ikke angitt

TRIPLE SEVEN ROOK 3 EN B

Prod.nr.:TR-ROOK-3
Utvid dine grenser!
kr 39900,00
Rabatt
Pris / kg:
Størrelser
Farger
Produsent : Triple Seven

Beskrivelse

Vi paraglider piloter blir ofte påminnet at det er ikke vingen, men det er piloten som gjør at vingen flyr bra. Dette er det mye sannhet i, for en uerfaren pilot vil ikke gjøre en vinge bedre. Samtidig er det også sant at en ekstraordinær vinge vil kunne forbedre flygingen din mye. Rook 3 (EN-B) er en slik vinge. En paraglider som vil få mest ut av dine ferdigheter og utvikle deg videre til en mye bedre pilot.

 Rook 3 har fått designet til sin storebror Gambit. Ikke bare er designet utrolig stilig, men har en hensikt som vil bli forklart litt lenger nede i teksten. Triple Seven har en filosofi basert på ytelse og sikkerhetsoptimalisering foran alt. Det betyr at kriteriene må oppfylles eller så blir det ikke lansert. Dette er en av grunnene til at nye modeller tar tid å utvikle hos Triple Seven. Det lages mange proto vinger, det justeres, trimmes til filosofien stemmer og de er sikre på at vingene er de beste på markedet når det slippes.

Triple Seven er svært opptatt av detaljer og de små tingene som optimaliserer modellene innen ytelser og sikkerhret. En av de tingene de tror mye på, er minst mulig sømmer. Sømmer er en stor del av design (farge og mønster) på en paraglider, men selv om dette er stilig skaper hver søm mindre tetthet enn  en duk uten søm. Med det nye designet til Rook 3, kan en ha mindre sømmer som igjen gir vingen betydelig større tetthet og duken skaper mindre motstand gjennom luften. Innertrykket er også høyere. Selv om det er mindre farger, så har de klart å skape et racing utsende som er utrolig flott.

Designerens tanker:
Piloter som flyr i denne klassen (øverste ende av EN B) har en tendens til å være mer ambisiøse og sultne, men er også ganske fornuftige når det gjelder å vurdere sitt eget ferdighetsnivå. Når vi utvikler vinger i denne klassen ønsker vi mest mulig ytelser, mens vi sørger for at vingen ikke er for krevende og hører hjemme i klassen. Vi visste i starten av prosjektet at det var vanskelig å forbedre ROOK 2 på måter som ville gjøre denne til en verdig etterfølger. I stedet for å starte utviklingen basert på originalen, baserte vi ROOK 3 på Queen 2, som nå er kjent som noe av det beste du kan få i C klassen. Vi har jobbet mye med er å bevare Queen 2 sine ytelser og handling, men ved å gjøre ROOK 3 egnet for EN B-piloter som sannsynligvis vil ha en litt lavere komfortterskel i urolig luft. Etter mange prototyper, testing og trimming kan vi si at vi er der vi ønsker med denne vingen. sitat Urban Valic.

Hvem er en Rook 3 pilot:
Den første vingen i Rook serien var det første produktet fra Triple Seven som traff markedet. Vingen fikk raskt annerkjennelse som en svært god vinge med ytelser som lett kunne konkurrere med de beste. Rook 3 er nå 3 generasjon og designet har bare blitt bedre og bedre med tiden. Dette er en high-end EN B-vinge som er laget for ambisiøse cross country piloter, forutsatt at dette kan gjøres med en vinge med en sunn passiv sikkerhetsmargin. Du vil få aller mest ut av denne vingen om du flyr 50 timer eller mer hvert år, og om du allerede har noen distanse turer innenbords. Du bør ha utviklet en trygghet i luften, vite hvordan du flyr distanse, utnytter løft og forstår hvordan en bruker vingen aktiv. Du bør være kjent med raske nedstigningsmetoder, samtidig kunne håndtere vingen rett ved forskjellige situasjoner i turbulent luft. Du bør også ha gode ambisjoner for å fly mye, for denne vingen liker seg ikke i sekken. Høres dette ut som noe for deg, vil du ha tonnevis med moro med Rook 3! Dette er en vinge som vil ta deg steder du tidligere bare har drømt om. Velkommen om bord :)

Rook-3-farger.jpg

Drømme B vinga testet hos Ziad. Trur eg alderi har lest en så bra tilbakemelding siden han startet med testing av alle vinger:

Triple Seven Rook 3 ( The next level High -B!)
I have flown in the past Triple Seven high-B gliders, the Rook1, and the Rook2. In 2020, here is 777 latest high B glider the Rook 3 with an aspect ratio of 5.6 flat and 4.1 projected which is pretty conservative and well-targeted for a High B in 2020.

The openings of the Rook 3 are pretty small, with a shark noose and resembles the Queen 2 ones. The cloth used is “Dominico N20 DMF” with PPSL Liros and Edelrid A-8000-U. The risers use a new BC system enabling the pilot to control the pitch in accelerated flight without touching the brakes. The back positioning intake, the look, and the finish are superb. The glider looks like a tuned sports performance 4X4 race car. Launching the Rook 3 MS at 93 all up with an X-rated 6 harness, need a long and steady pull. It’s a bit slow to rise in weak wind but it’s going up without a hard point. In Strong windy take off, I found it to be quite gentle in the rise, without overshooting.

The Rook 3 MS was tested and flew along next to a Rush5 MS, Eden 7 S, Ikuma 2-24. In the air, the Rook 3 has a moderate to light brake pressure with a very good “performance-oriented “ agility. I mean that it doesn’t dive in turns but could core every bubble swiftly and very efficiently. The authority on the brakes with that “performance-oriented “turn is very nice! I’m ‘in love ‘ without B brake authority! :-) The Rook 3 can be described as having a precise brake input and quite linear, which leads to an efficient adjustment inside the core! 10 to 15 cm of moderate to light pressure will let you turn the glider in any core! A delight! It is not fair to compare it to the best D, 3 liners of the moment…But it happened to be next to me in the air… The climb rate next to an M7 MS (EN-D) in facing the valley breeze and digging through that airmass showed me that the Rook 3 is a really special kind of high B’s! I could match or sometimes be quite efficient in climbing mode against the wind. You will be surprised! Of course, the edge will always go to the D glider…(In very long glides…against the wind )

I have tried many times with other high B’s and it seems that the Rook 3 was surfing the airmass and floating upward each time there’s a tiny lift. In weak thermals, the Rook 3 seems very floaty. I was able to float in a tiny lift, waiting for a stronger thermal. In turbulent air, I was very surprised to find that the Rook 3 is much easier to fly than its predecessor. The Rook 3 is a comfortable high B with a very solid structure. Under it, I didn’t feel any awkward movements, or any yaw movement whatsoever. On the contrary, it seems very homogenous and well balanced. I think that after long flights under the Rook3, one should expect to land with much energy left! And with a happy feel about the handling.

Gliding next to several high B’s especially in moving air, showed me how magical the Rook 3 is. Every light lift is converted to height. It was difficult to come close to that glide under the current high B’s! Imagine a B glider that surfs the air going up with every tiny lift! No pitch back nor surging forward. Just an efficient glide through the airmass. Of course, sometimes in strong lifts, it pitches slightly back but gets quickly balanced in moving upward without a surge. The C risers control is smooth and efficient. They control the pitch, if any…just because the Rook 3 stays on its path in turbulent air… The speed bar enabled me to get 16 km/h over trim on the Rook 3 size MS at 95 all up. You are not reading a fairy tale!! Grab a demo and see by yourselves ;-) Ears are stable but sometimes they shake. If you pull them moderately once, they will stay stable. Pulling more lines will get them shaky and reopen.

Conclusion: The Rook 3 MS I have here, was purchased from 777. It is one of the first serial B’s. I know…you will say that this is another fancy writing…and this guy drank a bottle of vodka right before… Smile Honestly, the Rook 3 is the best and most performant, pleasurable to fly, high-end EN- B glider I have ever tested. Period! Again, if you are in doubt, do the impossible to get yourself a demo, (load it near the top), just to tease me with your reactions! Don’t fly it at the bottom of the weight range, and comment !! pleeeease ! :-) Triple Seven has done a superb job on that Rook3. Comfortable, fast, agile, pleasurable in steering, loads of free and usable performance. Forget the Queen2…(They are going to kill me … ;-) Ehhhh, Unless you want more speed and spicy feel. All the above was very clear for me to state that IMHO, the Rook 3 is the next level High-B. Happy flights! :-) Video soon... Cheers, Ziad

TEKNISK DATA OG STØRRELSER 

SizeXSSMSMLL
Number of cells 61 61 61 61 61
Projected area (m2) 18.0 20.2 21.4 22.4 24.1
Flat area (m2) 21.3 23.8 25.3 26.5 28.5
Projected span (m) 8.6 9.1 9.4 9.6 10
Flat span (m) 10.9 11.5 11.9 12.1 12.6
Projected Aspect Ratio 4.1 4.1 4.1 4.1 4.1
Flat aspect ratio 5.6 5.6 5.6 5.6 5.6
Glider weight (kg) 4.3 4.6 4.8 5.1 5.5
In-flight weight range (kg) 60-75 70-85 80-95 90-105 105-119
Certification LTF/EN B B B B B
  test report,
sticker
Line plan
test report,
sticker
Line plan
test report,
sticker
Line plan
test report,
sticker
Line plan
test report,
sticker
Line plan
Latest manual EN EN EN EN EN


 

 

Omtaler

Det er ennå ingen omtaler for dette produktet.

Relaterte produkter

web800

SUP'AIR DELIGHT³

Delight 3 : En fantastisk sele, minimal vekt, presisjon og uslålig komfort.

kr 16200,00
Rabatt
Pris / kg:

Evo_lite

SUP'AIR EVO LITE

En flott XC Sele og lett sele med mange muligheter !

kr 9590,00
Rabatt
Pris / kg:

Bilde ikke angitt

SUP'AIR PIXAIR2

Stabilitet, sikkerhet og komfort. Kun 3270 gram i M.

kr 8900,00
Rabatt
Pris / kg:

img_5077small_web

TRIPE SEVEN CONCERTINA BAG

The Triple Seven concertina bag er utformet for å gi maksimal komfort til vingen,...

kr 790,00
Rabatt
Pris / kg:


© 2019 FlyBy-Fester. ALL RIGHTS RESERVED